Dosentti, vanhempi tutkija Kaarina NikunenTampereen yliopisto, Journalismin tutkimusyksikkö Enemmän vähemmällä. Laman ja teknologisen murroksen vaikutukset suomalaisissa toimituksissa 2009 – 2010 Loppuraportti (PDF)
Kategoria: Tutkimusten loppuraportit
Professori Christina Krause,Helsingin yliopisto, Psykologian laitos Sanomalehden tulevaisuus mediana. Aivotutkimuksellinen näkökulma lukukokemuksiin Loppuraportti (PDF)
Yliassistentti Iiris Ruoho ja tutkija Laura SaarenmaaTampereen yliopisto, Viestinnän, median ja teatterin yksikkö Edunvalvonnasta elämänpolitiikkaan: Naistenlehti journalismina ja julkisuutena Loppuraportti
YTT Esa ReunanenTampereen yliopisto, Journalismin tutkimusyksikkö Kaikki toistaiseksi hyvin – kansainvälinen finanssikriisi talousjournalismissa Tiivistelmä (PDF), raportti (PDF)
Professori Janne Seppänen ja VTT Liina PuustinenTampereen yliopisto, Tiedotusopin laitos Luottamuksen kuva – lukijoiden näkemyksiä uutiskuvien uskottavuudesta Loppuraportti (PDF) tiivistelmä (PDF)
Professori (am) Iiris Ruoho, tutkija Sinikka TorkkolaTampereen yliopisto, Journalismin tutkimusyksikkö Tasa-arvo, journalismi ja suomalaisten naistoimittajien urakehitys (lataa PDF)
Professori, KTT Hanna-Kaisa EllonenLappeenrannan Teknillinen yliopistoKauppatieteellinen tiedekunta Yhteisölliset palvelut media-alalla (lataa PDF)
Johtaja Teppo Turkki Taideteollisen korkeakoulun Koulutus- ja kehittämiskeskus IADE Mediakonseptoinnin laboratorion perustaminen (lataa PDF)
VTM Kari Karppinen, VTT Johanna Jääsaari, professori Ullamaija Kivikuru Media ja valta kansalaisten silmin Tutkimuksessa selvitetään kansalaisten näkemyksiä mediasta ja vallasta sekä ylipäänsä median asemasta yhteiskunnassa. Tavoitteena on ollut kartoittaa, minkälaisia merkityksiä ja odotuksia kansalaiset liittävät median toimintaan ja millä perusteilla median suoritusta arvioidaan. (lataa PDF)
Helsingin kauppakorkeakouluProfessori Liisa Uusitalo Kuluttajat ja viestintä tietotaloudessa Kolmivuotisessa (2008-2010) tutkimusprojektissa tarkastellaan markkinoiden muutosten, erityisesti digitalisoitumisen ja globalisoitumisen vaikutusta media-alan yrityksiin ja palveluihin sekä kuluttajien media- ja viestintäkäyttäytymiseen. Tutkimuksesta lisää Helsingin kauppakorkeakoulun sivuillahttp://www.hse.fi/FI/research/t/p_20/cobi